In Bisnes Online Cantik Shaklee Daftar Jadi Ahli Shaklee pengedar shaklee setiawangsa pengedar shaklee wangsa maju Superstars Shaklee Supplements Shaklee Untuk Tambah Tenaga tsunami shaklee

Vitamins & Supplement Shaklee Kegemaran Saya Untuk Tambah Tenaga

Siapa kata kalau kerja sendiri, bina Bisnes Online tak penat? Kadang kadang mungkin kita bukan bekerja kat site atau buat kerja berat; tapi penat pada minda. Sejak saya Daftar Jadi Ahli Shaklee dan mula bina Bisnes Online Shaklee, saya mula berjinak jinak dengan bidang komunikasi dan servis pelanggan. Harus ada komunikasi dengan prospek dan pelanggan. Perlu ada skil bercakap, mendengar dan menganalisa. Itu semua perlukan minda yang aktif dan positif. Kalau stress, secara otomatik kita akan penat kan? Apa pendapat awak?

Walaupun secara zahir, kita nampak sebagai penjual vitamins dan supplements, saya rasa ia lebih kepada kerjaya seorang perunding kesihatan dan kecantikan. Memang saya tiada sijil lengkap untuk kursus perubatan apatah lagi kecantikan? Mekap pun mana ada. Lebih lebih lagi sekarang ni, lepas follow jadual makan vitamins dan supplements yang teratur; kulit muka saya makin bersih, halus dan mulus… compact powder dah campak ke tepi. Keluar rumah gitu je! Tapi, awak ingat saya ni tak letih ke sebab nama pun Bisnes Online kan? 

 Rasanya lebih kat konteks letih minda daripada letih tubuh badan. Tapi, sometimes letih keduanya jugak apatah lagi hari minggu yang ada Majlis Ilmu. Habis drained out lah seluruh jiwa dan raga! Sama macam masa sekolah dulu dulu, bila time exam… letihnya ya ALLAH. Macam baru lepas lari marathon kot! Awak semua ada tak perasaan letih gitu?

Nasib lah saya ni perunding kesihatan dan kecantikan Shaklee kan? Jadi, dapatlah vitamins dan supplements yang lengkap untuk diri saya ni. 

Nak tahu tak apa yang saya makan untuk tetapkan diri saya sihat, cergas dan riang ria sepanjang hari?

Ha, ni lah dia antara produk kegemaran saya untuk sediakan diri saya setiap hari:-

Kecerdasan Minda

😍 Lecithin
Supplement ni ada vitamin larut lemak. Sebenarnya; nak kurus pun boleh dapatkan Lecithin sebab ia mengandungi vitamin larut lemak iaitu vitamin A, D, E dan K. Ia akan melarutkan / memecahkan segala lemak yang kita makan untuk elakkan daripada semua lemak terkumpul. Ia juga dikenali sebagai makanan kepada otak dan saraf - mengiatkan perkembangan otak (lebih fokus dalam membuat sesuatu perkara) dan dikatakan boleh mengurangkan atau mencegah Alzheimer / nyanyuk. Bayangkan kita cepat lupa; tak ingat nama prospek atau pelanggan yang kena call, COD, etc. Hoih! Parah weh! Letih minda boleh sebabkan kita lupa semua benda kan?

😍 Omega
Minyak ikan Shaklee ni mengandungi kandungan Omega 3 yang tinggi. Omega 3 diperlukan oleh otak kita untuk berkembang sekaligus meningkatkan memori. Bila kita berbisnes, kena lah ingat macam macam benda. Nak amik tahu pasal isu kesihatan prospek dan apa cadangan produk? Ha. Tu semua perlukan memori yang ohsem lah kan? Ha. Cemana?

😍 B-Complex
Siapa kata bila kita mula Bisnes Online Shaklee kita takkan stress? Tipu lah not nak cakap langsung tak stress! Lagi lagi kalau dapat prospek yang panjang akal  dari A to Z dia nak kaku / kejung. Sebab tu saya kena ada B Complex untuk stabilkan minda saya dan nyahkan perasaan negatif tu jauh jauh! Tahu kan B Complex sediakan dosage yang cukup untuk hasilkan hormon serotonin atau lebih dikenali sebagai happy hormones? Ini lah yang kekalkan minda saya tetap positif walau di mana saya berada masa tu. 

Kesihatan Tubuh Badan

😍 Vita C Plus
Ini untuk pastikan sistem imunisasi saya di antara yang teratas sekali. Bukan apa. Takkan nak tunggu sakit baru nak tengok ubat mana kena makan? Ini lah orang kata prevention is better than cure tu. Ha, saya suka ni. Kalau bosan saya tepek kat muka pulok buat masker. Baru nampak flawless! Hihi. 

😍 Performance Orange + Kolagen                                
Orang selalu refer kolagen untuk kulit cantik. Tapi orang lupa kolagen ni jugak untuk sendi dan sakit sakit badan! Saya memang suka kolagen ni untuk pelbagai efek dia. Latest yang saya dengar, kolagen ni laku keras sejak semenjak dua menjak ni, so nasib baik lah saya memang beli itu hari untuk diri sendiri few boxes haa, puas hati terus! Cantik tetibe tu datang secara berkumpulan, hoho. Dan Performance Orange tu adalah yum yum! Good combination sebab saya akan minum before apa apa masuk perut pagi pagi dan lepas tu rasa segar sepanjang hari! Serius!

😍 VIVIX
Ini pulak, cerita lain lah. Ini semua dah tau kan? Feveret saya of all time. Hahahaha… Sikit sikit VIVIX. Asyik asyik VIVIX. Memang dah VIVIX buat saya segar sepanjang hari. Awak nak marah dah kenapa? Hihi. VIVIX ni ada banyak kelebihan. Tapi, memang dia bagi kesegaran yang ohsem. Sapa tak nak kan?

So, ni lah antara produk feveret saya untuk kekalkan tenaga dan mengawal keletihan. Tahu kan? Letih bukan fizikal semata mata tapi minda letih pun ialah hal yang serius tau!

Apa pendapat awak? Apa pilihan produk awak untuk kekalkan tenaga sepanjang hari? Cuba share sikit!


Bagi saya, sampai sini dulu dan assalamualaikum.

Related Articles

0 comments: