In bisnes online shaklee Cara Daftar Jadi Ahli Shaklee Coaching Daftar Jadi Ahli Shaklee Online Target 2017; Bisnes Online Shaklee Teknik Coaching Eksklusif

Teknik Coaching Eksklusif Hanya Untuk Anak Anak Bisnes Shaklee Saya

Macam yang awak semua sedia maklum, kita baru je bertapak dalam Bisnes Online Shaklee ni. Rata rata orang mesti lah dalam sekurang kurangnya 3-4 bulan, tapi saya hanya 2 bulan! Akhir bulan Januari 2017 ni inshaALLAH cukup 3 bulan saya mula Bisnes Online Shaklee saya ni. Anak bilis, hihi… Itu lah yang saya nampak diri saya dalam Bisnes Online Shaklee ni nak dibandingkan dengan mereka yang lain. Tapi, percayalah yang itu semua tidak mustahil. Eh, apa yang tak mustahil? The fact that untuk mendaki ranking dalam Bisnes Online Shaklee ni tak susah sebenarnya, yang penting kesabaran dan usaha gigih! Sebab tu lah keupayaan untuk KEKAL POSITIF tu merupakan pendorong yang sangat tinggi untuk BERJAYA, samada dalam Bisnes Online Shaklee atau apa jua bisnes yang lain. Kan? Betul kan? Kan?

AlhamduliLLAH, setelah 2 bulan bertungkus lumus dan follow serapat rapatnya semua tunjuk ajar dan arahan mentor saya selama tu, saya berjaya naik rank ke Supervisor. Excited, memang lah excited. Tapi cuak lah jugak. Sebab then what? Ilmu di dada masih nak berusaha dikumpulkan kan? Ingat senang ke? Nak berjaya memang senang tapi tu lah, kena usaha gigih. Takleh nak duduk sengih and expect semua benda turns out well kan? Dalam masa yang sama, saya berjaya jugak dapatkan ahli baru untuk Daftar Jadi Ahli Shaklee dengan saya. Nak dapatkan mereka yang berusaha untuk buat Bisnes Online Shaklee secara bersunguh sungguh memang lah susah, tapi takpe lah. Mesti ada suatu hari nanti kan?

At some point, saya akhirnya dapat ‘melahirkan’ dua orang anak bisnes yang sama macam saya; sebab mereka dua dua pun takde apa apa background bisnes sebelum ni. Tapi, itu bukan lah penghalang untuk seseorang itu buat bisnes, betul tak? Kalau saya boleh buat, mereka apatah lagi? Mereka jauh lebih muda dari saya; jadi dengan Omega Guard dan Lecithin untuk kekalkan fokus… haih, memang tip top lah inshaALLAH.

But memandangkan kedua dua anak bisnes saya masih bekerja dan bercadang untuk buat Bisnes Online Shaklee secara part-time buat masa ini, kekangan kerja memanglah menjadi benteng buat mereka, maklumlah mereka kerja construction; sama macam saya dulu. So, bayangkan lah macamana kan?

Awal hari tu, saya cuba jugak untuk brief mereka apa yang patut; dan antara online dan offiline, saya lebih sangat sangat suka untuk buat offline. Sebab? Sebab ia mudah untuk 2-way communication dihasilkan. Dan dan tu jugak saya boleh respond, atau pun bertanya soalan untuk pastikan mereka faham apa yang saya cuba sampaikan. Walaupun saya hanya 2 bulan waktu tu jadi Supervisor; sesetengah orang kata separuh masak dan tak layak untuk memimpin sesiapa lagi di bawah naungan saya; tapi saya rasa masa/tempoh seseorang itu naik tidak menjanjikan kehebatan seseorang itu untuk jadi Bisnes Leader yang baik, kan? 
Saya cuba sehabis baik untuk didik anak anak bisnes saya dengan segala ilmu yang saya cedok samada dari mentor bisnes saya atau dari mentor mentor / sifu sifu yang lain. Niat saya; nak bantu mereka berjaya sama sama boleh berjaya nanti kan? Untuk offline; saya suka in a group atau one to one? Hihi. Ini susah nak cerita; sebab buat masa ni anak pun baru ada dua orang. Tapi, kalau nak imagine atau bayangkan; jika satu hari nanti saya ada anak anak bisnes yang ramai dan di serata Malaysia; saya akan ke tempat mereka once in a while untuk coaching dan bantu mereka untuk belajar bisnes dengan apa ilmu di dada. Saya rasa coaching berkumpulan atau one to one; dua dua pun perlu. Berkumpulan untuk ajar masing masing bagaimana untuk ‘work in a group’ (sebab Shaklee mementingkan sifat berkumpulan) dan one to one untuk mengenal pasti kalau si anak ada masalah dalam bisnes dan bantu untuk pulih sepenuhnya! Online? Betul. Online juga penting; lebih lebih lagi soon inshaALLAH jika saya beranak anak anak bisnes di luar KL, tentunya saya akan mengelolakan online coaching; sama maacam Mami Salwa yang sangat efisyen jaga anak anak dia di serata dunia. Buat masa ini; untuk approach dari segi online; saya ada group untuk mereka yang ingin berbisnes di Whatsapp dan sometimes kami berbual / berhubung di whatsapp untuk sebarang kemusykilan yang ada.
Jalan saya masih jauh lagi, banyak yang saya perlu pelajari. Walaubagaimanapun, saya tetap dengan pendirian dan aim saya untuk hala tuju bisnes saya ini, Bisnes Online Shaklee saya ni. Ikut perancangan saya; saya ingin jadi Master Coordinator sebelum 31 December 2017. Banyak masa lagi tapi banyak yang perlu saya buat untuk berjaya. For a start, hari hari saya berdoa supaya dipertemukan dengan anak anak bisnes yang sungguhan nak buat bisnes sebab perasaan saya untuk latih, didik dan turunkan ilmu meluap luap; sebab saya betul betul tak sabar nak melahirkan lebih banyak anak bisnes, inshaALLAH.
Jadi, jika awak ada terlintas di fikiran untuk Daftar Jadi Ahli Shaklee atau pernah terfikir sebelum ni tapi masih ragu ragu dan separa confused; tak sure apa Shaklee buat sebenarnya dan apa kita kena buat kalau minat nak buat Bisnes Online Shaklee, mai lah whatsapp saya “Nak Jadi Ahli Shaklee” ke 012 2195 363 dan nanti saya akan hubungi awak untuk details selanjutnya. 

Saya tunggu awak ya!


Related Articles

0 comments: