In Awet Muda Cara Daftar Jadi Ahli Shaklee Superstar Tsunami Supplement Shaklee Kegemaran Mama Saya tsunami shaklee Ultimate 5 vivix VIVIX awet muda

Supplement Shaklee Kegemaran Mama Saya

In life, kita mesti kerja untuk mendapat sesuap nasi, betul kan? Kadang kadang kita sibuk dengan kerja sampai lupa nak cuci muka, jaga muka, belai muka dan segalanya. Semua tu tak mudah, lagi lagi kalau ada anak anak kecil yang sedang membesar bagi mereka yang dah berkahwin, kan?

Walaupun saya masih single di umur saya menjangkau 35 tahun and horrifying enough to know that I will be 36 next year (hoih!! semakin hampir dengan 40 tahun? OMG!!!). Bila kita mula tak sempat untuk semua tu, kadang kadang kita akan kelihatan lebih tua dari umur yang sebenar.

Kulit kusam, keletihan dan takde mood nak buat apa apa. Ye lah, muka dimamah usia camtu je kan? 

Macamana saya tahu semua benda ni? Yes, of course lah sebab most of my friends memang dah bina keluarga kecil mereka pun, dengan anak anak kecil mereka yang lari berkeliaran keriangan. Impian saya dulu dulu tu, nak ada sebuah keluarga kecil kepunyaan sendiri. Syok kan, mommy out there?

Syok tak ada little kids around? Memang lah kekadang tu bingit telinga tu, but hey… kau actually create that tiny human, okeh? Kalau rasa itu masih lagi tak awesome to you… seriously, then tak tau la cemana orang nak satisfy kan keinginan kamu tu. Untuk melahirkan seorang hamba Allah melalui rahim dalam badan kita, wahhh!

Itu benda paling cantik yang awak pernah miliki, perasaan yang hebat dan hanya orang orang tertentu dipilih Allah untuk melaluinya but sadly enough, rezeki saya untuk berumahtangga dan mempunyai zuriat saya sendiri nampaknya tak sampai sampai lagi.

So, cuba lah bersyukur dengan kurniaan Allah kepadamu ya, wahai kawan kawan sekalian. Sebab saya takde that privilege so saya sangatlah jeles dengan awak semua. Nasib baiklah saya terima keadaan yang dikurniakan Allah pada saya waktu ni, Mungkin Belum Tiba Waktunya. InshaAllah soon, amiinnnn. 



Anyway, nak cerita ni. Masa kami kecik kecik dulu, Mama saya kerja hari hari. Dia seorang wanita bekerjaya. Memang kerja, kerja dan kerja. Masa dulu, Sabtu kan kerja untuk penjawat awam? So dia pun kerja dengan sungguh sungguh lah. Nak pegi facial? 

Hoih! 

Mimpi lah. 

Tapi dia selalu jugak kena hantar pi overseas untuk training sana sini, sebab dia jurusan IT dan memegang tanggungjawab untuk mengetuai bahagian IT (teknologi maklumat) di sana sini dan beberapa ofis kerajaan. Mungkin saya dapat dari dia untuk bekerja sana sini tu, hihi… sebab nak cakap dapat ‘kehebatan’ dia dalam bidang yang dia ceburi, saya rasa saya tak mungkin setanding dia! 

Masa kecik kecik dulu, best je nak cerita kat orang, “mama saya kerja komputer.” Walaupun masa tu komputer, apatah lagi internet takde lah sehebat sekarang ni. So, macam saya waktu tu tahu komputer tu apa and what it does? Wehhh! Heaven! Sebab, syok lah sikit… since bukan semua orang yang tahu tapi I did. Best kot? Kan??? Hihi. 
.
Sekarang, finally… dia dah pencen! Dia retired last year sometimes early November, sebab itu lah bulan Mama saya dilahirkan. Dia pilih untuk pencen umur 60 tahun. Padahal dulu orang pencen 55 tahun dah, kan?

Takk.

Dia sambung till 60 tahun! Kurang lah dia nak ke sana ke mari macam dulu. Selalu lah ada kat rumah dan bukan lah macam dulu, asyik asyik takde. Asyik asyik takde. Tapi tak lah sekarang ni 24/7 ada kat rumah! Sebab dulu dah biasa sibuk agaknya, nampak lah dia macam agak ‘mati kutu’ not knowing what to do! 


Although this year dia ada lah mensibukkan diri untuk ke beberapa mesyuarat sebab dilantik untuk duduk di kerusi Board of Directors untuk beberapa syarikat, takde lah dia tu nak sibuk bagai nak rak kekononnya dia masih lagi bekerja di ofis!

Yes, luckily jugak saya akhirnya berjaya decide untuk tak termasuk dari golongan yang workaholic macam tu but pilih sebulat hati, setekad rasa untuk RESIGN! Haha. Pikir banyak kali pun, terus tersedar dan istighfar.

Kenapa nak pikir apa yang dah jadi lepas tu, lepaslah! ADA SEBAB UNTUK SETIAP PERKARA YANG TERJADI tu… mesti ada, cuma perlu YAKIN DENGAN ALLAH. Dia sebaik baik Perancang! Always!!


Then, apa Mama saya  buat untuk isi masa lapang dia? Macam saya cakap tadi. Masa lapang, err… ada ke? Sekarang, hari hari dia lebih kepada nak kejar ustaz/ustazah mana mengajar mana hari ni. Kurang stress, kurang lah kedutan kat muka... ye dak? 

Haha. 

Sebab untungnya kita kat bandar ni, setiap masjid kat area sini berlumba lumba nak buat kelas, nak attract students. Mama saya pun jadi rambang mata lah, sometimes wonder… mana satu dia nak pegi? Haha… Sebab semua tu pun dia redah! 

Haha… Timetable masjid dia memang penuh, hari lain lain, time lain lain dan ustaz/ustazah lain lain!



Dan at the same time, dia memang hook on VIVIX! Sejak dari hari saya Daftar Jadi Ahli Shaklee dan mula berjinak jinak nak Buat Bisnes Online ni, memang dia lah order VIVIX bersungguh. Suka betul dia dengan VIVIX ni although memula tu susah jugak katanya, nak pastikan dia minum VIVIX ni. 

Kata dia VIVIX buat dia rasa lebih tenaga, segar dan tak letih. Boleh lah nak acah acah sibuk macam dulu dulu. Haha. 



Dan dia pun seringkali ditegur, "eh, 61 tahun??? Tak nampak langsung awak ni 61 tahun! Awak nampak sangat muda lah! Bertenaga je, lari ke sana ke mari?" Bukan sekali dua lah, malahan berpuluh kali!!Siapa tak bangga kan bila Mama dia ditegur cantik dan muda? Hoihhh! Mesti lah saya! Jadi, VIVIX lah Supplement Shaklee Kegemaran Mama saya dan tak boleh kalau tahu stock kat rumah dah habis! Cemas semacam, sebab apa? 

Sebab VIVIX mampu kembalikan keyakinan diri seseorang di samping supplement mudah untuk kekal sihat sampai tua! 



The best!! Always! 

Related Articles

0 comments: