In Bisnes Online Bisnes Shaklee Online Cara Buat Bisnes Online Tips Bisnes Online

5 Kelas Cara Buat Bisnes Online Dari Mentor Bisnes Saya

Bila saya mula buat bisnes online, itu moment bila saya redah dan berdoa supaya semuanya berjalan lancar. Saya tahu ke apa apa Cara Buat Bisnes Online sebelum ni? Memang lah tak! 

Saya taktau pun apa apa tentang bisnes sebelum ni. Tapi syukurlah, lepas dah sebulan ni bersama Group Superstars Shaklee dan Mami Salwa sebagai mentor yang unggul, saya mula tahu Cara Buat Bisnes Online. 

Sebabnya, Mami Salwa selaku mentor saya memang memastikan anak anak didikan dia tahu selok belok bisnes online, sebab tu jugak lah dia tak henti henti arrange pelbagai kelas bisnes online. Sweet tak?

Kat sini, saya nak cerita 5 Kelas Cara Buat Bisnes Online Dari Mentor Bisnes Saya; Mami Salwa tu. Padahal, baru je start bulan lepas kan? Itu lah, betapa Mami (Mentor) team kami yang memang ambik berat hal ehwal anak anak dia untuk pastikan yang kami semua is on the right track, tak merapu, etc. sebab tu lah dia sangat lah efficient bab kelas kelas ni. 

Dia baik hati? Memang dia baik hati, tapi dia garangggg wooo!! Tapi mestilah, if dia tak garang, kita takkan ada ‘drive’ and nanti susah nak maju, betul dak?

5 Kelas Cara Buat Bisnes Online Dari Mentor Bisnes Saya
==========================================

Di bawah ni ialah antara kelas kelas mentor saya yang famous tu. Kelas kelas ni famous, mentor saya tu pun famous jugak! Haaa… tu lah. Saya dah cakap itu hari, jom jadi ahli Shaklee. Senang je proses dia, nak Daftar Jadi Ahli Shaklee tu tahu ke?

Walaupun ada 5 kelas yang hebat kat bawah ni, tapi sebab saya ni baru je tahap baby baby baru reti nak merangkak sebab baru sangatlah join bisnes ni, saya hanya baru mengikuti 3 dari 5 kelas yang tersenarai di bawah ni.

  1. Rahsia Ajaib Jutawan Shaklee
  2. Kelas Strategi Blog 7 Angka
  3. Kelas Teknik Close Sales Power
  4. Kelas Teknik FB 6 Angka
  5. Kelas Marketing Dari Pakar IM

Kelas Strategi Blog 7 Angka
======================
Dalam kelas ni, antara kelas yang paling saya suka sebenarnya. Sebab ia berkenaan blog. Saya suka menulis. Memang suka. Rasanya itu je lah kot satu satunya passion saya yang ke arah ‘creativity’. 

Sebab nak melukis? 

Nak kaler kaler? 

Memang fail! Dalam kelas ni Mami Salwa ajar kita tentang apa sepatutnya ada dalam blog, content yang sesuai macamanakah yang sebenarnya kita patut tulis? Gaya bahasa? Format? Semua tu nampak remeh, tak susah… but seriously, walaupun kita nampak benda tu macam tak penting, ada huge difference bila kita tahu nak utilize benda betul against benda yang tak betul. Uish, curious tak membaca? 


Haaaa…. if nak tahu in detail, come lah join saya and Daftar Jadi Ahli Shaklee cepat cepat, pastu kita belajar sama sama nak? Saya takleh la nak citer kat sini, sebab semua intipati kelas tu eksklusif untuk Group Superstars Shaklee sahaja. Kelas dijalankan secare online dan offline.
Kelas Teknik Close Sales Power
=======================

Ini saya rasa saya labelkan kelas ni sebagai kelas untuk improve kita punya ‘communication skills’. Sebab dulu kita ingat cakap cakap tu sekadar cakap cakap kan? 

Sebenarnya body language kita (jika sales offline), muka kita, suara kita, senyuman kita (pheww! sib baik bila saya senyumm, saya cam comel sikit kan? setiap kali tu lah, doa doa kat Allah, buka kan hati customer untuk dengar apa saya nak cite and tergerak hati dia untuk cuba Shaklee! Hihi), semua lah kiranyaa… itu semua tu penting. Itu ialah pre-requisite action untuk bagi hint kat customer nak proceed or tidak. Haa… mencabar kan? 

Dulu ingat, eh tak lah. Rileks je aku spontan buat sales. Beli sekali then customer tak nampak batang hidung dah, boleh lah… but ini utk kekalkan silatulrahim dengan customer tu sendiri, bukan JUALAN SEMATA MATA. Kelas dijalankan secare online dan offline.


Kelas Teknik FB 6 Angka
======================
Antara semua kelas kat atas tu, kelas ni is THE BEST. Ini kelas pertama saya rasanya. Janggal rasa, sebab kelas ni dikelolakan oleh Mami secara online, melalui webinar! 

Pastu ada recording video. Saya yang taktau apa pasal bisnes dan jualan ni, ter’amazed lah at several events, sebab macam uishhh… banyak nyaaa information! Saya refer kelas ni sebagai KELAS IKAN. 

Sampai hari ni saya ingat dia sebagai KELAS IKAN.  


Dalam kelas ni, Mami bagi metafor untuk kita faham situasi kat mana, bagaimana dan guna apa untuk cari prospek / bakal customer. 

Mula mula, tak faham relationship ikan tu dengan target customer. Tapi lama lama tu baru lah make sense! Kelas ni terapkan saya punya kekurangan dari sengi tak yakin nak jumpa prospek. 

Tapi bila mulai faham bagaimana dan apa nak guna, baru lah boleh nak relate. Memang betul lah apa Mami ajar kami, kita mesti refine balik kite punya target market… takleh melulu je semua dah nak redah kan? So, ah memang berbaloi. Kelas dijalankan secare online dan offline.

------------------------------------
Selain dari tu, ada lagi 2 kan? 2 kelas yang saya rasa sangat menarik tapi takde peluang nak join lagi, iaitu:-



Rahsia Ajaib Jutawan Shaklee
=======================

Kelas ni ajar tentang macamana nak jadi macam mak mak yang jual Shaklee tu tapi macam still amazing, lepak lepak pun… dapat duit. Curious sungguh lah saya nak tahu! Macam contohnya, kita balik kampung tu… duit masukk je all the time sebab orang beli produk tapi how?



Kelas Marketing Dari Pakar IM
======================

Sapa taknak masuk kelas Marketing kan? Ini like one of the important trairs for. Especially orang macam saya ni lah, tak kawen kawen kan. Masa ni lah nak tambah ilmu kan? Untuk something yang saya tak pernah tahu before ni. And kelas kelas ni pulak akan ada seseorang yang sudah berjaya untuk jadi tetamu jemputan ke, etc. 

Sebenarnya ada banyaaaaakkkk lagi kelas, tapi dah lah. Sebab mana boleh bagitau semua. Uish. Tak eksklusif lah pulan kan? and benda semua ni pun eksklusif hanya untuk Group Superstars Shaklee je. 


Ha, sebab tu lah kita suruh awak Daftar Jadi Ahli Shaklee dengan kita, pagi petang siang malam okeh? Sebab awak akan rasa sangat sangat menyesal yang awak tau!

Ha… oklah. Sampai sini aja lah ok? 

Assalamualaikum.



Related Articles

0 comments: